Det helt nya S-Works Turbo RapidAir är vårt ultimata tävlingsdagsdäck. Det mest effektiva, lättaste, bästa hanteringen och hållbara slanglösa däcket vi någonsin har gjort. Den ursprungliga RapidAir är däcket som bröt World Tours beroende av tubulars med Tour de France-segrar, gröna tröjor och monumentsegrar. Att locka till mer fart och längre livslängd från vårt snabbaste tävlingsdags slanglösa däck var ingen lätt bedrift.
Vi visste att vi hade en otroligt snabb grund – RapidAirs unika konstruktion. Istället för ett traditionellt treskiktshölje som samlar material under slitbanan där det ökar rullmotståndet, är Rapid Air-höljet bara två lager som överlappar vid sidoväggen som inte bara rullar snabbare, utan griper bättre också, med en smidigare kontaktplåster.
Vår helt nya Gripton T2-blandning lyfter denna redan formidabla prestanda - den snabbaste och mest effektiva blandningen vi någonsin har skapat. Vi har kombinerat detta med det legendariska greppet av vår Gripton T5-blandning på axlarna. Med denna dubbla blandning sparar en uppsättning 26 mm S-Works Turbo RapidAir 2BR-däck två watts rullmotstånd jämfört med det tidigare däcket och lägger till cirka 1000 kilometer liv till en uppsättning. Åh, nämnde vi att de är lättare? Bara 230 gram i 26 mm.
Som ett slanglöst däck har nya RapidAir "lämna reservslangen hemma" i kombination med RapidAir tätningsmedel, men skyddet slutar inte där. Med nytt hybrid-Kevlar Blackbelt-skydd under slitbanan har du fått 12 % mer punkteringsskydd med lättare vikt och mer flexibilitet för en smidigare körning.
Nya S-Works Rapid Air är också kompatibel med både krokfria och krokfria fälgar för flexibiliteten att köra de hjul och tryck du vill ha. Våra nya Zylon-förstärkta pärlor överträffar även krokfria sprängtrycksstandarder med 200 % för ultimat sinnesro. Win-win fortsätter att komma med nya RapidAir.
Casing: 120 TPI
Bead: Foldable 2Bliss Ready
Dual Compound: GRIPTON® T2/T5
Flat Protection: BlackBelt
700 x 26mm, psi 70-110, approximate weight 230g